Geschiedenis van Ralph Lauren 

Ralph Lauren, een populair kledinglabel van Ralph Lauren, staat wereldwijd bekend om zijn kwaliteit en variatie. Het staat ook bekend om zijn huisstijlkleding voor prominente leidinggevenden en werknemers van verschillende bedrijven. De producten van het bedrijf worden verkocht via een keten van distributiewinkels en websites. Ralph werd geboren in 1977 in Santa Monica, Californië. Het merk werd aanvankelijk alleen door Ralph Lauren zelf verkocht, maar werd later gepopulariseerd door zijn vrienden en latere medewerkers. Ralph Lauren is opgericht door Ralph Lauren, die eerder met de kledinglijn Polo Ralph Lauren had gewerkt. De naam is geïnspireerd op een zin die zijn vriend Ralph vaak gebruikte: “Ralph, ik wil dat je mijn neef ontmoet.” Ralph en zijn neef waren allebei betrokken bij de kledinglijn van Polo Ralph Lauren, die enorm succesvol was. Het bedrijf werd later onderdeel van de American Department Store Group, die nu Ralph Lauren heet. 

Een bescheiden begin 

Lauren had zijn bescheiden begin in formele herenkleding, met name poloshirts, die in de begindagen van het bedrijf enorm populair waren bij Amerikaanse studenten. Het bedrijf begon met de productie van sportkleding, met name in de golfsport. Ralph Lauren lanceerde de eerste Ralph Lauren kinderlijn, genaamd Lauren Kids, in 1980. De lijn omvatte nachtkleding, sweatshirts met capuchon, korte broeken en jacks. Het was deze reeks merchandise die verantwoordelijk was voor het succes van het bedrijf – de unieke ontwerpen trokken shoppers aan die normaal niet naar sportkleding gingen en de unieke kinderkledinglijn was zeer succesvol. 

Een moederbedrijf 

Lauren is het moederbedrijf van vele andere labels, zoals Calvin Klein, Burberry en Grishko. Geen van deze merken is zo succesvol geweest als het merk Ralph Lauren, en dat komt waarschijnlijk omdat het bedrijf vasthoudt aan zijn kernwaarden en zich richt op kwaliteit en prestaties – waardoor zijn kleding niet alleen stijlvol en aantrekkelijk is, maar ook zeer functioneel en duurzaam. En hoewel het de markt voor formele kleding voor heren niet heeft weten te veroveren, heeft Ralph Lauren nog steeds een van de grootste consumentengroepen.